perjantai 13. tammikuuta 2017

PERJANTAI-ILTA JA NEUROTIEDETTÄ

Moi! Se on taas perjantai! Mitä viikonloppusuunnitelmia teillä on? Oletteko menossa ulos bilettämään vai vietättekö rauhallisen koti-illan? Mulla on ollut tänään vapaa ja suoraan sanoen vähän kurjan tuntuinen tietyistä henkilökohtaisista syistä riippuen. Tai päivällä oli hieman kurjaa! Sitten jouduin syömään vähän suklaata ja protskuvanukkaan, että mielialahormoonit lisääntyisivät. Ei ne oikeasti ihan niin pienestä lisäänny kun tosi hetkellisesti, muuta oon silti ihan ylityytyväinen siihen, että oon oppinut syömään esimerkiksi suklaata oikein. Ennen söin aina tyyliin koko levyn, nykyään mulle riittää pari palaa.. Tästä näkee, että aivot muovautuvat koko ajan! Mun aivot on varmaan aika oudot kun siellä on neurologinen häiriökin. ADHD. Ne ei kuitenkaan ole välttämättä olleet aina ihan tyhmät, jos puhutaan esimerkiksi koulusta. Kuitenkin on ollut paljon tekijöitä, jotka ovat laittaneet ne käyttäytymään tyhmästi. Tosin ympäristölläkin on siihen tosi iso vaikutus. Mutta aivoihin liittyen mun perjantaihin kuuluu nyt illalla neuropsykologian lukemista. Mun oli tarkoitus käydä ensiksi lainaamassa yliopiston kirjastosta joku kirja, mutta se oli mennyt jo kiinni. Menin sitten akateemiseen ja löysin mielenkiintoisen ja ehkä jollain tavalla myös mun päivään sopivan! Luin sitä äsken tuossa ja heti tuli jo kaikkea kivaa tietoa. Rakastan oppia uusia asioita! Meinasin myös ostaa kirjan rakkaudesta! Psykologisessa näkökulmassa siis.. Se voi vaan olla vähän liian herkkä aihe tähän hetkeen, niin ostan myöhemmin. Oon nimittäin miettinyt, että lähtisin avoimeen lukemaan psykologiaa ihan nyt lähiaikoina luultavasti tässä keväällä. Myös lääketiede voisi olla ihan hyödyllistä jossain määrin. Ihan superkiinnostavaa!







2 kommenttia:

  1. Itsellä haaveena lääkis, joten kyllä lääketiede kiinnosta muakin ihan älynä. Mulla on pienen pieni lukihäiriö, joka on kuitenkin just just normaalin rajoissa. Aina pitää tehdä enemmän töitä kuin muiden. Tsemppiä sulle ja rentoutuminen on tärkeintä! <3 ihanaa viikonloppua! Mä vietän sen rauhallisesti, mutta tänä iltana käymme Helsingin Brondassa drinkeillä poikaystävän kanssa.

    VastaaPoista
  2. Lääketiede olisi kyllä kivaa ja siitä saa myös hyvän ammatin! :)
    Mulla on myös pieni lukihäiriö, joten tiedän tosi hyvin tunteen, että joutuu tekemään hieman muita enemmän töitä... Ei kuitenkaan pidä lannistua.
    Ihanaa viikonloppua myös sinne! <3 Bronda on kiva paikka!

    VastaaPoista